no images were found

 
„Obrazovanje je najjače oružje koje se može iskoristiti da bi se promijenio svijet.“ (N. Mandela.)
 
Bez obzira na struku ili zanimanje, cjeloživotno obrazovanje svima bi trebao biti cilj. Podržati mlade osobe, bilo da se nalaze na tržištu rada ili privode kraju svoje visokoškolsko obrazovanje, bila je i misija tvrtke Coca-Cola kojom se vodila pri organizaciji edukacije Coca-Colina podrška mladima koja se ove godine održala 1. put, okupivši u Zagrebu, Osijeku, Sisku i Splitu 250 mladih koji su uz kvalitetne predavače i mentore imali priliku razviti i usavršiti svoje životne i poslovne vještine. Partner Coca-Coli u organizaciji bila je tvrtka Selectio koja se bavi potragom za kadrovima, karijernim savjetovanjem kao i razvojem HR funkcije u organizacijama.
Edukacija se u Osijeku održala od 22. do 24. studenog u Hrvatskom narodnom kazalištu. Kombinirala je klasična predavanja i praktični dio u obliku radionica u sklopu kojih smo radili u timovima i time razvijali i komunikacijske vještine i vještine rada u timu s obzirom na to da sam se osobno našla u timu ljudi koje sam tada srela prvi put.
 
Coca-Colina podrška mladima
 
 
Prvog dana, nakon registracije sudionika, tema je bila „Financijska pismenost“, a predavanje je održao dr.sc. Andrej Grubišić, trenutno profesor na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta te vlasnik tvrtke za poslovno i financijsko savjetovanje.
Prvi modul bio je „Uvod u korporativne odnose“ gdje smo se dotakli tema kao što su odnosi dioničara te postoji li sukob između služenja dioničarima i dionicama. Kroz konkretne primjere izvještaja tvrtke „Krka“ d.o.o. prof. Grubišić objasnio nam je osnovne financijske izvještaje – račun dobiti i gubitka, bilanca, novčani tok te bilješke uz financijske izvještaje o kojima sam imala prilike slušati tijekom srednje škole i fakulteta, no svakako se to smatra dijelom financijske pismenosti stoga se uvijek dobro prisjetiti. Nakon toga raspravljali smo koja je od tri vrste odluka koje određuju vrijednost kompanije – investicije, financiranje i upravljanje – najvažnija. Kombinacija te tri odluke dobitna je kombinacija, a maksimalno uvećati vrijednost kompanije trebao bi biti krajnji cilj uprave svake dobre organizacije.
 
Nakon lekcije iz financija, prešli smo na nešto dinamičniji dio edukacije koji je uključivao našu aktivnost i prvo međusobno komuniciranje tima. Tema je bila poslovno planiranje, a predavačice Vesna Kezdorf, s više od 30 godina praktičnog iskustva u projektiranju informacijskih sustava, (re)dizajn poslovnih procesa, rukovođenje i tehnološku podršku rukovođenju i odlučivanju, kao i upravljanju kvalitetom općenito i Helena Kusturin, social media marketing and community managerica, jedna od autorica bloga Digital Marketing, trenutno zaposlena kao marketing koordinator Long Life Learning Akademije Zagreb. Kako bi probili led, Helena nas je uputila u temu poslovnog planiranja, rekla nekoliko riječi o sebi te o temi predavanja gđe Kezdorf. S obzirom na to da nam je, kako sam već spomenula, ovo bila prva interakcija tima, za upoznavanje koristili smo AuResS, čiji su se rezultati prikazivali na platnu,a nakon toga prešli smo na predavanje gđe Kezdorf koja nas je najviše upravo svojim primjerima i iskustvom uvela u to što znači napisati poslovni plan te voditi svoj projekt. Neke od tema bile su i kakva poslovna ideja mora biti, odnosi s klijentom, kanali prodaje i ostali ključni čimbenici koje smo na kraju dana morali uvrstiti u svoje poslovne planove. S našim mentorom, Blaženkom Tomićem, Coca-Colinim nadzornikom prodaje, osmislili smo projekt te ispunili svu potrebnu dokumentaciju koja je na kraju činila poslovni plan. Na osnovu toga, gđa Vesna rekla nam je što smo trebali popraviti te smo predajom planova završili prvi dan edukacije.
 
Kao logički nastavak prvog dana i pisanja poslovnog plana, drugog dana odmah smo dinamično počeli radom u timovima. Zadatak je bio odabrati jednu temu projekta, sjesti sa svima koji su odabrali istu temu te početi s poslom. U temu „Upravljanje projektima“ uvela nam je gđa Vesna Vrga Perović, koja je projektna iskustva stjecala radeći za CARnet, a kao projektni menadžer bila je usmjerena na vođenje novih usluga i na projekte organizacijskog razvitka. Danas djeluje kao predavačica na Veleučilištu u Šibeniku te kao predavačica i konzultantica Long Life Learning Akademije Zagreb.
Kao projektnu temu odabrali smo organizaciju 4-tjednog putovanja u Australiju – nije bilo lako kao što zvuči. Prije toga, porazgovarali smo o tome što je zapravo projekt, razjasnili razliku između projekta i programa, naučili napraviti hodogram projekta kroz Ganttov dijagram te još dosta raznih tema koje su mi zahvaljujući udruzi KultAkt već bile poznate. Nakon razrade ideje uz pomoć predavačice i našeg mentora, prezentirali smo projekt ostalim skupinama čime sam ojačala svoje komunikacijske i prezentacijske vještine.
 
Coca-Colina podrška mladima
 
 
Iduće predavanje, ono Igora Brnečića, također Coca-Colinog zaposlenika koji inače drži edukacije ovoga tipa u Coca-Coli i tu ima bogato iskustvo, počelo je riječima: „U poslu, kao i u životu, nećete dobiti ono što zaslužujete, već ono što ispregovarate“. Nakon klasičnog uvoda o tome što je pregovaranje, kako izgleda dobar pregovor te koji su tipovi pregovaranja, kao i o prodajnim vještinama, imali smo nekoliko kratkih vježbi u parovima, čiji je cilj bio uvidjeti koliko možemo pružati otpor prema drugoj osobi te kako bi se i sami snašli u situaciji da nađemo 100 kn na ulici, bi li ih podijelili s prijateljem i koliki bi postotak uzeli sebi.
Predavanje g. Brnečića upotpunio je mentor mog tima, već spomenuti g. Tomić, koji je bio dio organizacijskog odbora projekta osvjetljavanja osječkog pješačkog mosta ovog ljeta. Kako je teklo prikupljanje čepova koji su označavali svakog pojedinog stanovnika Osijeka te koje su teškoće imali, bilo je zaista zanimljivo za čuti. Iako smo često u zabludi kako veliki projekti s još većim budžetom nemaju prepreka, ovaj ga je itekako imao, s obzirom na to da je nekoliko sati prije paljenja lampica nestalo struje. Na kraju je sve, kako smo i vidjeli, a većina nas i svjedočila, odlično prošlo. Bez obzira na podijeljena mišljenja koje sam imala prilike čuti, sama organizacija je bila odlična, što je potvrdila i gđa Boška Trbojević, voditeljica Odjela za komunikacije i odnose s javnošću Coca-Cole HBC Hrvatska.
 

Treći je dan bio rezerviran za jačanje i razvoj naših životnih vještina. Predavačice iz tvrtke Selectio, Ana Miletić, Valentina Penić i Tanja Prekodravac, izlagale su u tome koliko je važno umrežavanje, kako koristiti našu osobnu mrežu kontakata, zatim vrlo bitne teme za većinu nas – kako izgleda dobar životopis, kako napisati popratno pismo, kako se ponašati na intervjuu za posao te prednosti LinkedIn-a kao društvene mreže. Kako sve ne bi ostalo samo na usmenom predavanju, s našim smo mentorom, koji ima veliko iskustvo u držanju intervjua za posao, imali simulaciju razgovora za posao pri čemu smo se u 60 sekundi morali predstaviti na najbolji mogući način. Nakon toga svatko iz tima, uključujući mentora, davao je povratne informacije i feedback, kako pozitivan, tako i negativan. Pauze smo, umjesto za kavu, taj dan koristili za slušanje poslovnih iskustava našeg mentora, što nam je svima bilo od velike pomoći. Zanimalo nas je kako jedna velika kompanija kao Coca-Cola gleda na situacije kao što su slika u životopisu te treba li na prvom razgovoru za posao pitati za plaću.Podjelom certifikata i fotografiranjem zaokružili smo ova 3 dana predavanja i radionica, a s našim smo mentorom otišli na druženje u obližnji kafić gdje smo nastavili razgovore nevezane za samu edukaciju – zaista lijep završetak ove priče. Provesti 3 dana u društvu vršnjaka koji se nalaze u istoj ili sličnoj situaciji nakon završetka fakulteta, pritom ih konstantno upoznavajući tijekom zajedničkog rada, bilo je jako lijepo iskustvo i dokaz da obrazovanje ne prestaje u trenutku dobivanja fakultetske diplome. Ulagati u sebe ipak se na kraju pokaže kao najbolja investicija.

Coca-Colina podrška mladima

Coca-Colina podrška mladima

Autor: Diana Kotrla