Dani komunikacija, centralno mjesto okupljanja stručnjaka iz svijeta marketinga, komunikacija i PR-a u Hrvatskoj, na ovogodišnjem petom izdanju od 30. ožujka do 2. travnja u design hotelu Lone (Rovinj) okupili su više od 1500 sudionika.

HURA i IAB Hrvatska, organizatori ovog festivala kreativnih industrija pobrinuli se dovesti najbolje predavače iz industrije, među kojima su i Peter Sunde, Alex Braun i Chuck Porter. Osim njih, program Festivala upotpunili su i drugi inozemni predavači te hrvatske face iz svijeta reklamnih agencija na predavanjima, panelima, ali i radionicama za studente.

Prema riječima jednog od organizatora, Davora Brukete, „Dani komunikacija služe da bi učili, igrali se, uživali“, stoga u nastavku donosimo dijelove predavanja i savjete nekih od najzanimljivijih ljudi ove kreativne industrije.

Vesselin Popov. Direktor razvoja Centra za psihometriju u Cambridgeu na svojem predavanju o psihološkom ciljanju korištenjem big data-e predstavio je vrlo zanimljivu pretpostavku o tome kako je moguće predvidjeti čovjekove osobnosti prema njegovom ponašanju na internetu i onome što on ostavi u obliku online tragova (statusa, lajkova, povijesti pretraživanja i slično).

Istraživački tim koji se bavi psihometričkim izučavanjem ljudskoga ponašanja smatra kako se primjenom i korištenjem obrazaca ponašanja u kreiranju personaliziranih oglasnih poruka utječe na stvaranje boljeg iskustva za korisnika, a psihološkim segmentiranjem ostvaruju se bolji rezultati.

Također, istraživački tim je došao do zaključka kako računalo može puno bolje procijeniti čovjekove osobine od samoga čovjeka, stoga ako vas nije strah toga što računalo (internet) može otkriti o vama, neke odgovore možete potražiti i na applymagicsauce.com

Fotograf: Luka Stanzl/PIXSELL

Alex Braun. Ili kako ga još neki nazivaju i „čarobnjak za kampanje“, među kojima su bile i one Hillary Clinton i Tonyja Blaira, na svome predavanju pozabavio se, manje zanimljivom, političkom temom odnosa umjerenih i ekstremnih političkih strana i opcija.

Kako je više puta napomenuto, danas živimo u svijetu u kojem istina i činjenice više ne igraju značajnu ulogu, već se svijet pretvorio u kolektivno prihvaćanje teorija zavjera i iskrivljenih istina. Sukladno tome stručnjaci za kampanje trebaju biti maksimalno kreativni kako bi doprijeti do ciljane skupine kojoj se poruka želi poslati.

Njegovi najvažniji savjeti za dobru kampanju jesu poznavanje vlastite publike, vlastitoga branda, branda konkurencije te slanje kvalitetne i ispravne poruke kroz sve vizualne elemente, medijske strategije, aktiviste, volontere, govore i događaje. Kao zanimljivost predavanja izdvaja podatak kako je prosječnoj osobi potrebno i do sedam puta čuti istu poruku kako bi je zapravo počela analizirati.

Fotograf: Luka Stanzl/PIXSELL

Chuck Porter. Suosnivač i predsjednik uprave jedne od najnagrađivanijih oglašavačkih agencija CP+B, koja je proglašena i agencijom desetljeća od strane portala AdvertisingAge, kroz predavanje je predstavio vječnu borbu između stvaranja branda i ostvarivanja što boljeg poslovnog rezultata.

Kao jedna od glavnih poruka ovog predavanja jest ta da treba plivati uzvodno, odnosno pratiti trendove i prilagođavati se njima, ali i ne oslanjati se samo na oglašavanje, društvene mreže ili PR, već na izum, maštu, popularnu kulturu i svakodnevno riskiranje.

Svakodnevno riskiranje može biti i savjet kojim je Chuck Porter započeo predavanje o tome kako oni koriste nove medije na nove načine vjerujući u to da je ono čime se bave važnije od onoga što se govori kroz oglašavanje.

Fotograf: Slavko Midžor/PIXSELL

Philip Brown. Komunikacijski strateg koji je na Dane komunikacija stigao kako bi razuvjerio sve one kojima su prve asocijacije uz influencer marketing, pojmovi reach i content. Philip Brown radio je na realiziranim KPI-jevima strategija baziranih na influencerima koji rade i offline i online.

Glavna vodilja tijekom predavanja bila je poruka o tome kako marketingaši trebaju prestati živjeti u laži da su impressions, a ne engagement generator prihoda. Iako su brand ambasadori i influenceri sve više prisutni na društvenim mrežama radeći za određene brandove, i dalje veliki postotak ljudi, gotovo njih 70%, odluke o kupnji donosi na temelju utjecaja prijatelja i obitelji.

Sukladno tome, kompanije i brandovi bi se prema njegovim savjetima trebali posvetiti izgradnji dugoročne strategije razmišljajući upravo o publici, ambasadorima i mikro influencerima, kombinirajući offline i online strategije te vodeći se načelima kako je autentičnost glavna, a engagement važniji od reacha.

Fotograf: Luka Stanzl/PIXSELL

Mark Shayler. Trener i osnivački partner tvrtke DO Lectures koja je mnogim velikim kompanijama poput Nike-a, Samsunga ili IKEA-e pomogla vratiti se na početak i shvatiti zašto su oni tu gdje jesu i koje su njihove supermoći; kroz jednostavno prebacivanje razmišljanja i svih kreativnih napora s cilja ostvarivanja prodaje, na cilj stvaranja svijeta boljim mjestom za život. To je njegova specijalnost.

Iako manje kao marketingaš, a više kao komunikator i motivator, Mark Shayler uspio je uzdrmati predavanje riječima o tome kako je krajnje vrijeme da prestanemo biti uniformirani, jednaki i prosječni. Ono za što su se nekada djeca smatrala drugačijima (čudnijima) od drugih, danas je to ono što ih čini cool.

A sve supermoći koje su nam potrebne za realizaciju bilo kojeg cilja kojeg si postavimo, nalaze se upravo u nama. Potrebno je otkriti koje su to supermoći, ne postavljati visoke standarde te jednostavno započeti s onime što volite i u čemu ste dobri.

Fotograf: Petar Glebov/PIXSELL

Yasuharu Sasaki. Iz kreativnog studija ovog Japanca dolazi nam mnogo ideja i  vjerovanja u kreativna rješenja, a ne oglašavanja kako on smatra. Takva kreativna rješenja bazirana su na user experience-u, prateći digitalnu tehnologiju i njen napredak kao glavno sredstvo generiranja ideja.

Glavna bit u cijelom predavanju stavljena je na budućnost povezanosti, odnosno na činjenicu kako će u budućnosti svaki uređaj biti povezan na internet te će imati mogućnost komunicirati s ljudima. Iako se ovakvi podatci čine zastrašujućima, moramo postati svjesni činjenice kako već i sada roboti i programska podrška postaju glavno sredstvo koje olakšava život prosječnom čovjeku.

Također, na predavanju su prikazani kreativni i inovativni projekti koji nisu samo promijenili poslovanje klijenata, veći i ponašanje ljudi generalno. Neke od ideja koje su nas nasmijale možete potražiti i na njihovoj stranici dentsulab.tokyo.

Fotograf: Slavko Midžor/PIXSELL

Peter Sunde Kolmisoppi. Na samom kraju Dana komunikacija kao jedno od najzanimljivijih predavanja jest definitivno ono suosnivača popularnog, kontroverznog i „zloglasnog“  portala The Pirate Bay.

Peter Sunde, prošao je zanimljiv put od računalnog stručnjaka, preko političkog kandidata za Europski parlament do zatvorenika zbog „sudjelovanja u širenju piratskog sadržaja“, anjegovo predavanje zaokružilo je 3 danakvalitetnog i edukativnog sadržaja Festivala.

Tema njegovog predavanja bila je svedena na pitanje ”Što sada kada imamo obveze…?” U svijetu današnjice, gdje je sve dostupno online i kada svatko od nas postaje kreatorom sadržaja, većina ljudi nije svjesna mogućnosti, ali i prijetnji koje proizlaze iz toga. Iako ne postoji osoba koja nije nešto preuzela s nekih od torrent portala, javni govor o tome predstavlja još uvijek svojevrsni tabu dok borba protiv piratiziranja sadržaja i dalje postoji te se ona pokušava ograničiti na mnogobrojne načine.

Dok god postoji ovakvog oblika interneta, oblika dijeljenja i piratiziranja sadržaja će biti u neograničenim količinama te tendencije za smanjenje ne postoje. Danas se Peter Sunde, suosnivač The Pirate Bay-a gotovo 13 godina nakon pokretanja portala, zalaže za ravnopravnost i nove mogućnosti dijeljena sadržaja uz obostrano zadovoljstva kreatora sadržaja i korisnika kroz svoju novu ideju pružanja mikrodonacija flattr.com.

Fotograf: Petar Glebov/PIXSELL

Mi planiramo poslušati savjete koje nam je dao Mark Shyler i nećemo biti uniformirani, jednaki i prosječni. Svaki dan otkrivamo svoje supermoći i trudimo se postati još bolji u onome što volimo. A vi?

Antonio Kursar

Antonio Kursar

Volonter
Ekonomist među kulturolozima. U slobodno vrijeme pronalazi sebi dodatne obaveze.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obvezna polja označena su znakom *